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dc.contributor.advisorPazmiño Arellano, Stalyn-
dc.contributor.authorZambrano Vizuete, Francisco David-
dc.date.accessioned2024-07-10T15:44:13Z-
dc.date.available2024-07-10T15:44:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://repositorio.umet.edu.ec/handle/67000/742-
dc.descriptionAbstract: The present certification work consists of the design of an agroturistic product in Pacto parish, your in the design of a touristic product in the Pacto parish , its porpouse is to promote in said parish since its an economic chain is approximately 62% in agricultural and livestock activities, while only 1.19% occupy the tourist activity, causing the tourist attractions are wasted and its habitants leave their comunity in search of work in remote cities . As the first specific objetive exist the teorical definition of the touristics elements for the development of an touristic product among them are: touristic sistem, touristic money, offer and demand, infraestructure, tourist, visitor, tourist attractions, resources, superstructure, etc. The second specific objetive is defined with method selection to create an agro touristic product. Between these two are compared methodology from the MINTUR of ecuador and MINCETUR of Peru. To finish with with the third chapter it is drawn the MINCETUR methodology and we proceed to research the touristic system of the pacto parish with the objective to make a product suitable for a market to include old people and families with one or more children who wish to do activities in the parish such as fishing in rivers and lakes, observations of agroindustrial processes, feeding farm animals, production of milk and its derivatives, parish photography etc.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de titulación consiste en el diseño de un producto agro turístico en la Parroquia de Pacto su finalidad es fomentar el turismo en dicha parroquia ya que su cadena económica radica con aproximadamente un 62% en actividades agrícolas y ganaderas, mientras que solo el 1,19% ocupa la actividad turística, provocando que sus atractivos turísticos sean desaprovechados y sus pobladores abandonen su comunidad de origen en busca de empleo en ciudades apartadas. Como primer objetivo específico existe la definición teórica de los elementos turísticos para el desarrollo de un producto turístico entre estos están : sistema turístico, plata turística, oferta y demanda, infraestructura, turista, visitante, atractivos turístico, recurso, superestructura, etc. El segundo objetivo específico se define con la selección de metodología para poder crear un producto agro turístico. Entre estas se comparan metodologías del MINTUR de Ecuador y la del MINCETUR Perú Para concluir con el tercer capítulo se traza la metodología del MINCETUR y se procede a investigar el sistema turístico de la Parroquia de Pacto con el objetivo de realizar un producto apto para un mercado de tercera edad y familias con 1 o más hijos que deseen realizar actividades en la ruralidad tales como pesca en ríos y estanques, observación de procesos agroindustriales, alimentación de animales de granja, fabricación de quesos y lácteos, fotografía rural ,etc.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuito, Universidad Metropolitanaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectProducto agroturísticoes_ES
dc.subjectPactoes_ES
dc.subjectAgroturismoes_ES
dc.titleDiseño de un producto de agroturismo en la parroquia de Pactoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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